Galeria Północna notuje wzrost wskaźnika odwiedzin

Rośnie footfall Galerii Północnej. Tylko w styczniu br. obiekt odwiedziło aż o 4,7 proc. więcej klientów niż w analogicznym okresie przed rokiem. Tak dobry wynik umacnia trend zwyżkowy, jaki w Północnej obserwuje się od dłuższego czasu. W 2023 roku galeria zanotowała rok do roku wzrost footfall’u na poziomie 4,2 proc., a więc zbliżonym do podawanego dla całego rynku przez PRCH Footfall Density Index.


– Wyniki, jakie osiągnęliśmy w całym 2023 roku, a także ten notowany w styczniu, są dobrą prognozą na cały 2024 rok. Potwierdzają one także konsekwentny rozwój obiektu oraz silną pozycję Galerii Północnej na bardzo nasyconym warszawskim rynku centrów handlowych – komentuje Barbara Andrzejewska, marketing manager w Galerii Północnej.

– Tym bardziej, że na footfall wpływa dziś nie tylko stale rosnący odsetek lojalnych klientów, ale także stale poszerzający się rynek obiektu. Północna coraz częściej przyciąga klientów z miejscowości na północ od Warszawy, co szczególnie obserwujemy w ostatnich miesiącach. Jednocześnie ma miejsce dynamiczny rozwój dzielnicy Białołęka, w której jesteśmy ulokowani – dodaje.

Ten ostatni element jest dziś jednym z kluczowych, który wpływa na dynamikę footfallu Północnej. Daje on także galerii dobrą perspektywę na kolejne lata. Jak czytamy w Roczniku Statystycznym Warszawy, w 2022 roku dzielnicę, w której położona jest galeria zamieszkiwało ponad 153 tys. osób. W 2023 roku ta liczba wzrosła do ponad 156 tys.!

– Napływa do nas coraz więcej klientów, bo najbliższy rynek Północnej od kilku lat rośnie „od środka”, co znacząco wyróżnia nas na rynku. Jest to zasługą w dużej mierze nowych inwestycji mieszkaniowych. Białołęka to dziś najbardziej „budująca się” i urządzająca nowymi mieszkańcami dzielnica Warszawy. To także część stolicy, w której obserwuje się największy przyrost ludności – mówi Barbara Andrzejewska.

Duży ruch w Północnej to także zasługa mocnej oferty, podkreśla przedstawicielka obiektu. Kupujący mogą dziś w galerii znaleźć blisko 200 sklepów, punktów usługowych i lokali gastronomicznych. – Wielosegmentowy i kompaktowy tenant-mix, dopasowany do realnych potrzeb zakupowych klienta, jest magnesem, który przyciąga klientów z Warszawy oraz ościennych miejscowości – mówi Roman Bugajczyk.

– Cały tenant-mix oparty jest bowiem na popularnych, lifestylowych i profootfallowych markach sieciowych z dominującym segmentem modowym. Nie bez znaczenia jest także prorodzinny charakter samej oferty handlowo-rozrywkowej, co z kolei współgra z naszym lokalnym rynkiem, na którym dominują rodziny z dziećmi w różnym wieku – wylicza.

To procentuje. – Siłę naszej oferty widać szczególnie w handlowo intensywnych sezonach, takich jak na przykład zimowe wyprzedaże, które przypadają na styczeń czy przygotowania do zimowych wyjazdów, które ruszają z początkiem roku. Działa także oferta rozrywkowa, z której chętnie klienci korzystają w czasie ferii. Wynik, jaki osiągnęliśmy w styczniu, najlepiej pokazał potencjał tenant-mixu – mówi Barbara Andrzejewska.

W ofercie Północnej można dziś znaleźć wiele marek, które zaliczane są do grona najchętniej wybieranych przez konsumentów, w tym m.in.: H&M, HalfPrice, TK Maxx, Sinsay, Mango, eobuwie.pl x Modivo, Reserved Cropp, House, KappAhl, Mohito, New Yorker, Tatuum, The North Face, New Balance, Vistula, Tous, Apart, Yes, Douglas, Sephora, W.Kruk, Duka, Homla, home&you, iSpot, x-kom czy Carrefour. Dostępne jest tutaj także kino Cinema City, Eggurola Dance Studio czy Sala Zabaw Fikołki.

Ale nie tylko ciekawe marki pobudzają zainteresowanie obiektem. Także działania profootfallowe, jakie realizuje Północna. W styczniu w galerii gościła m.in. wystawa pamiątek piłkarskich „Magia Futbolu”, a także wystawa „Klasyki Światowej Motoryzacji”. Obie ekspozycje były ogólnodostępne na pasażu galerii. Obiekt zainaugurował też trzeci sezon cyklicznych wyprzedaży garażowych, które goszczą tu raz w miesiącu w niedzielę niehandlową. Pierwsza w tym roku edycja przyciągnęła blisko 8 tys. kupujących.

Поділитися

Контакт
для преси

Sabina Rzączyńska

Valkea Media SA

+48 575 003 665 srzaczynska@valkea.com Background

O Galerii Północnej

Galeria Północna to nowoczesna, rodzinna galeria handlowa w północnej części Warszawy, pierwsza czwartej generacji w tej części miasta. Mający 64,8 tys. m kw. obiekt stworzony został z myślą o osobach uwielbiających zakupy, ale także aktywną formę spędzania czasu wolnego. Na ofertę galerii, obejmującą aż 15 segmentów, składa się dziś niemal 200 najemców. Tenant-mix Północnej wypełniają tak znane marki jak m.in.: H&M, Reserved, Sinsay, Mango, Kappahl, TK Maxx, HalfPrice, Tatuum, New Yorker, Vistula, CCC, Deichmann, MODIVO x eobuwie.pl, 4F, Puma, Intersport, Martes Sport, Wittchen, Tous, W.KRUK, Apart, Yes, Douglas, Rossmann, Sephora, Inglot, Empik, RTV Euro AGD, iSpot, Media Expert, Sony Center, home&you i Homla. Operatorem spożywczym galerii jest natomiast Carrefour. W centrum mieści się także fitness klub Zdrofit, 11-salowe kino Cinema City, a także 17 lokali gastronomicznych, które można znaleźć przy komfortowej strefie food court, w strefach relaksu na dachu, ale także przy alejach handlowych.  Galeria Północna to centrum handlowe w stolicy posiadające największy  ogród na dachu, w którym można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową, ogromne murale, w tym 3D i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę -  w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba ze stali nierdzewnej „Wir” autorstwa Oskara Zięty. To także pierwszy obiekt w Warszawie zaprojektowany z tak dużą troską o środowisko, co potwierdza certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).

O GTC

Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości, koncentrującym się na Polsce i stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu 30 lat działalności, GTC wybudował w Europie Środkowo-Wschodniej 82 nowoczesnych obiektów biurowych i handlowych o wysokim standardzie, o łącznej powierzchni 1,4 mln m kw. Obecnie GTC aktywnie zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych, na który składa się 45 budynków komercyjnych oferujących ok. 745 tys. m kw. powierzchni biurowej i handlowej do wynajęcia w Polsce, Budapeszcie, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Ponadto Grupa zakupiła portfel nieruchomości mieszkaniowych w Niemczech w Kaiserslautern, Helmstedt i Heidenheim  obejmujący niemal 5 200 lokali mieszkaniowych. Dodatkowo Grupa GTC realizuje 500 tys. mkw. powierzchni komercyjnej w stolicach Europy Środkowo-Wschodniej, z których ponad 55 tys. m kw. są w trakcie budowy. Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu.