Komunikaty prasowe

Galeria Północna poszerza swoje funkcje społeczne. Pomagają zaskakujące inwestycje.

Inwestując w kolejne rozwiązania, które integrują odwiedzających, Galeria Północna umacnia swoje funkcje społeczne. W obiekcie stworzono już 17 przestrzeni lifestylowych z myślą o mieszkańcach Warszawy i okolic.
 
Podążając za trendami konsumenckimi, centra handlowe coraz częściej stawiają na rozszerzenie funkcji społecznych. W rezultacie, galerie stają się także miejscem m.in. spotkań i integracji lokalnych społeczności, relaksu, zabawy czy kontaktu z kulturą. Taki kierunek swojego rozwoju umacnia Północna. Ma to odzwierciedlenie w realizowanych inwestycjach. Tylko od swojego otwarcia 5 lat temu obiekt oddał do użytku 17 różnych przestrzeni, w tym o charakterze m.in. prozdrowotnym, proedukacyjnym, proekologicznym czy coworkingowym.
 
– Świadomy placemaking od początku jest jednym z filarów rozwoju Północnej, na który patrzymy też perspektywicznie. Dostrzegamy duży potencjał miastotwórczy Północnej, dlatego stale poszerzamy jej funkcje społeczne i okołohandlowe – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Północnej. – Taki kierunek rozwoju, oparty na przyjaznych i ogólnodostępnych miejscach, pozwala zaspakajać różne potrzeby mieszkańców Warszawy i okolic, w tym zgodne z ideą „work life balance”, ale także buduje tożsamość obiektu i więź między klientem a galerią – dodaje.
 
Zielona infrastruktura i zdrowie
Ten sposób myślenia widać zwłaszcza w stale rozwijanym przez Północną ogrodzie na dachu, największej tego typu inwestycji w galerii handlowej w Polsce. Zielona przestrzeń, wypełniona bioróżnorodną roślinnością, z roku na rok zyskuje nowe atrakcje, poszerzając swoją funkcjonalność. – To miejsce relaksu, ale także przestrzeń spotkań i zabawy. Rozmaitość stref w ogrodzie – od ogródków restauracyjnych, przez strefę z kołem wodnym, po place zabaw i mural 3D dla dzieci, sprawia, że można tu wartościowo i różnorodnie spędzić czas, zapominając na chwilę, że znajdujemy się w gwarnym mieście, co jest jednym z celów tego miejsca – mówi.
 
W tym ostatnim pomaga także ulokowana w zacisznej części ogrodu tężnia solankowa, jedyna na świecie w galerii handlowej. Mająca 4,5 m wysokości i aż 10 m długości konstrukcja z drewna i tarniny zasilana jest solanką sprowadzaną z uzdrowiskowej miejscowości Zabłocie, w której występuje największe stężenie jodu na świecie. – Jest to przestrzeń jakiej nie spotkamy w żadnym innym centrum, a która sprawia, że Północna spełnia także unikalną funkcję uzdrowiskową i prozdrowotną. Z walorów ogólnodostępnego inhalatorium regularnie korzystają seniorzy, rodziny z dziećmi, astmatycy, alergicy, a także osoby o osłabionej odporności oraz mające problemy z oddychaniem. To również cicha enklawa dla osób poszukujących spokoju – wylicza Roman Bugajczyk.
 
Galeria jak nowoczesne biuro
Ale ogród to nie jedyna przestrzeń, dzięki której Północna poszerza swoje funkcje. Od wiosny 2022 roku, galeria jest także miejscem, gdzie można pracować zdalnie, organizować spotkania biznesowe czy szkolenia. Pomaga w tym stworzona z inicjatywy obiektu innowacyjna przestrzeń coworkingowa CoWork Cafe. – Strefa w Północnej wyróżnia się spośród innych tego typu w stołecznych galeriach. Postawiliśmy na bardziej casualowy i nowoczesny koncept, który dopasowany jest do różnych potrzeb osób aktywnych zawodowo. Cała przestrzeń jest de facto klimatyczną kawiarnią, w której można napić się kawy, ale także zorganizować spotkanie biznesowe, popracować samemu lub w większym gronie – mówi Bugajczyk. 
 
Ponadto, korzystający z CoWork Cafe mogą liczyć na wsparcie administracyjne - założyć wirtualny adres, skorzystać ze sprzętu do prezentacji czy zwykłych wydruków na miejscu.  Do dyspozycji jest także specjalny boks do organizacji zamkniętych spotkań oraz sala konferencyjno-szkoleniowa. – Przestrzeń coworkingowa w Północnej powstała z myślą o small biznesie i freelancerach, którzy nie posiadają biura, a szukają wygodnego miejsca pracy i spotkań biznesowych. Jest także odpowiedzią na upowszechnienie się pracy zdalnej i hybrydowej. Za sprawą tego miejsca stajemy się dosłownie alternatywnym biurem, wyznaczając nowy kierunek dla funkcjonowania stref coworkingowych w galeriach – dodaje.
 
Tradycyjnie, ale ciekawiej
Także w przypadku bardziej powszechnych funkcji centrów czwartej generacji, związanych z kulturą i rozrywką, edutainmentem czy eatertainmentem, Północna stawia na wartościowe przestrzenie. Oprócz kina Cinema City, w galerii prężnie działa Sala Zabaw Fikołki, a także szkoła tańca Egurrola Dance Studio. Do dyspozycji odwiedzających jest też aż 5 placów zabaw. Północna zapewnia także stały kontakt ze sztuką. W sercu obiektu można znaleźć 24-metrową rzeźbę „Wir” Oskara Zięty – unikatową konstrukcję artystyczną w skali całego kraju.
 
Obszar związany z eduzabawą wypełniają z kolei regularnie organizowane wystawy pop up.  Północna zasłynęła jako pierwsze centrum, w którym powstała proedukacyjna motylarnia, czy „Wystawa gigantów”, przybliżająca ekosystem egzotycznych, ogromnych owadów. Obecnie dostępna jest tu galeria sztuki, wypełniona replikami 20 najdroższych obrazów świata. Także gastronomia dysponuje coraz większą liczbą ciekawych przestrzeni, które sprzyjają socjalizacji i relaksowi. Oprócz food courtu i mini food courtu na różnych poziomach, w 2022 roku powstały w ogrodzie na dachu dwa punkty gastronomiczne. 
 
– Poszerzając funkcje społeczne Północnej czerpiemy dziś pełnymi garściami ze światowych trendów, którymi zafascynowana jest branża retail. Sami też wyznaczamy nowe, czego przykładem jest ogród na dachu, tężnia czy strefa coworkingowa. W efekcie, stajemy się centrum coraz bardzie wielofunkcyjnym, zapewniającym interaktywne doświadczenia i dającym klientom wiele opcji spędzania czasu wolnego i zawodowego. Ten aspekt będziemy stale rozwijać i umacniać poprzez kolejne śmiałe i atrakcyjne inwestycje – podsumowuje Roman Bugajczyk.
Udostępnij

Kontakt
dla prasy

Tomasz Pietrzak

Head of Retail & Property PR Projects
Guarana Public Relations

509 106 256 gp@guaranapr.pl Background

O Galerii Północnej

Galeria Północna to nowoczesna, rodzinna galeria handlowa w północnej części Warszawy, pierwsza czwartej generacji w tej części miasta. Mający 64,8 tys. m kw. obiekt stworzony został z myślą o osobach uwielbiających zakupy, ale także aktywną formę spędzania czasu wolnego. Na ofertę galerii, obejmującą aż 15 segmentów, składa się dziś niemal 200 najemców. Tenant-mix Północnej wypełniają tak znane marki jak m.in.: H&M, Reserved, Sinsay, Mango, Guess, Kappahl, TK Maxx, HalfPrice, Tatuum, New Yorker, Vistula, CCC, Deichmann, MODIVO x eobuwie.pl, 4F, Puma, New Balance, Intersport, Martes Sport, Wittchen, Tous, W.KRUK, Apart, Yes, Douglas, Rossmann, Sephora, Inglot, Empik, RTV Euro AGD, iSpot, Media Expert, Sony Center, Duka, home&you i Homla. Operatorem spożywczym galerii jest natomiast Carrefour. W centrum mieści się także fitness klub Zdrofit, 11-salowe kino Cinema City, a także 22 lokale gastronomiczne, które można znaleźć przy komfortowej strefie food court, w strefach relaksu na dachu, ale także przy alejach handlowych.  Galeria Północna to centrum handlowe w stolicy posiadające największy  ogród na dachu, w którym można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową, ogromne murale, w tym 3D i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę -  w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba ze stali nierdzewnej „Wir” autorstwa Oskara Zięty. To także pierwszy obiekt w Warszawie zaprojektowany z tak dużą troską o środowisko, co potwierdza certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).

O GTC

Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości, koncentrującym się na Polsce i stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu prawie 30 lat działalności, GTC wybudował w Europie Środkowo-Wschodniej 78 nowoczesnych obiektów biurowych i handlowych o wysokim standardzie, o łącznej powierzchni 1,4 mln m kw. Obecnie GTC aktywnie zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych, na który składa się 43 budynków komercyjnych oferujących ok. 754 tys. m kw. powierzchni biurowej i handlowej do wynajęcia w Polsce, Węgrzech, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Ponadto Grupa realizuje 440 tys. m kw. powierzchni komercyjnej w stolicach Europy Środkowo Wschodniej, z których ponad 33 tys. m kw. są w trakcie budowy. Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu.