Komunikaty prasowe

Tłumy na dachu Galerii Północnej. Zielone ogrody przyciągają

W miesiąc ogrody na dachu Galerii Północnej odwiedziło ponad 71,8 tys. osób. Przed centrum handlowym niezwykle intensywny sezon.
 
Ogrody Galerii Północnej przyciągają tłumy. Tylko od początku tegorocznego sezonu, który rozpoczął się 20 kwietnia, zieloną przestrzeń na dachu centrum handlowego odwiedziło ponad 71,8 tys. osób. To jeden z najlepszych wyników od otwarcia ogrodów w 2018 roku.
 
– Odwiedzających przyciąga dziś przede wszystkim unikalność atrakcji. To jedyne ogrody w Warszawie, które zlokalizowane są na dachu galerii handlowej i zarazem jedna z największych tego typu realizacji w Polsce, która od kwietnia do października w 2022 roku gościła ponad pół miliona osób. Liczymy na to, że w tym roku uda się ten wynik pobić – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Północnej.
 
Jest ku temu potencjał. Tym bardziej, że mająca aż 5 tys. m kw. przestrzeń z roku na roku zyskuje coraz więcej gości. Na dach Północnej przyciągają zarówno aleje spacerowe z bioróżnorodną roślinnością, strefy relaksu z ławkami i siedziskami, ale także niepowtarzalne atrakcje na czele z jedyną w Polsce tężnią solankową w centrum handlowym i kołem wodnym.
 
Działają tutaj także lokale gastronomiczne Beza Krówka i Grill%Beer, które ulokowane są w centralnym punkcie ogrodu pod przestrzennymi rzeźbami. Także strefa food court łączy się z atrakcją na dachu. Dla dzieci przygotowano tu natomiast nowoczesne place zabaw, które sprzyjają aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
 
– Mieszkańcy Warszawy i okolic polubili to miejsce. Stało się ono dla nich przestrzenią codziennego relaksu, spotkań przy kawie po godzinach pracy, ale także rodzinnych zabaw z dziećmi, czemu sprzyja różnorodna oferta miejsca, w tym oferta pozahandlowa – mówi.
 
– To modelowe tzw. „trzecie miejsce”, czyli neutralna, zielona przestrzeń, w której można na chwilę zapomnieć o pracy czy obowiązkach domowych i nabrać oddechu. Zwłaszcza, że działająca tu tężnia tworzy niepowtarzalny mikroklimat, co uatrakcyjnia odpoczynek na świeżym powietrzu – mówi.
 
Ale nie tylko stałe atrakcje sprawiają, że ogrody na dachu tętnią życiem. Także organizowane wydarzenia. Na 2023 rok galeria zaplanowała ich całą serię. Sezon imprez został otwarty w tym roku rodzinnym piknikiem w klimacie boho, który odbył się 13 i 14 maja.
 
Wydarzenie, składające się zabaw, warsztatów i koncertów, przyniosło rekordową frekwencje weekendową. W dwa dni w zielonej oazie gościło aż 9,6 tys. osób, czyli trzy razy więcej niż w weekend, w którym nie odbywa się tu żadna impreza. Wśród odwiedzających przeważały rodziny z dziećmi.
 
– Sezonowe wydarzenia w ogrodach już na stałe wpisały się w życie naszej galerii, ale także Białołęki i północnych dzielnic Warszawy, stając się ważną częścią lokalnego kalendarza imprez. Tym bardziej, że organizowane eventy bawią i integrują mieszkańców, tworząc wokół Galerii Północnej społeczność – mówi Roman Bugajczyk.
 
– Razem z działającym przez cały sezon ogrodem takie aktywności są dla nas ważnym elementem community relations, dzięki któremu pokazujemy nieco inne oblicze galerii, jako miejsca o znacznie szerszych funkcjach niż tradycyjne centrum handlowe – mówi.
Udostępnij

Kontakt
dla prasy

Tomasz Pietrzak

Head of Retail & Property PR Projects
Guarana Public Relations

509 106 256 gp@guaranapr.pl Background

O Galerii Północnej

Galeria Północna to nowoczesna, rodzinna galeria handlowa w północnej części Warszawy, pierwsza czwartej generacji w tej części miasta. Mający 64,8 tys. m kw. obiekt stworzony został z myślą o osobach uwielbiających zakupy, ale także aktywną formę spędzania czasu wolnego. Na ofertę galerii, obejmującą aż 15 segmentów, składa się dziś niemal 200 najemców. Tenant-mix Północnej wypełniają tak znane marki jak m.in.: H&M, Reserved, Sinsay, Mango, Guess, Kappahl, TK Maxx, HalfPrice, Tatuum, New Yorker, Vistula, CCC, Deichmann, MODIVO x eobuwie.pl, 4F, Puma, New Balance, Intersport, Martes Sport, Wittchen, Tous, W.KRUK, Apart, Yes, Douglas, Rossmann, Sephora, Inglot, Empik, RTV Euro AGD, iSpot, Media Expert, Sony Center, Duka, home&you i Homla. Operatorem spożywczym galerii jest natomiast Carrefour. W centrum mieści się także fitness klub Zdrofit, 11-salowe kino Cinema City, a także 22 lokale gastronomiczne, które można znaleźć przy komfortowej strefie food court, w strefach relaksu na dachu, ale także przy alejach handlowych.  Galeria Północna to centrum handlowe w stolicy posiadające największy  ogród na dachu, w którym można znaleźć m.in. unikalną w skali światowej tężnię solankową, ogromne murale, w tym 3D i place zabaw dla dzieci. W obiekcie można podziwiać także światowej klasy sztukę -  w centralnym punkcie galerii wznosi się najwyższa w Polsce, 22-metrowa rzeźba ze stali nierdzewnej „Wir” autorstwa Oskara Zięty. To także pierwszy obiekt w Warszawie zaprojektowany z tak dużą troską o środowisko, co potwierdza certyfikat LEED (Leadership in Energy & Environmental Design).

O GTC

Grupa GTC jest wiodącym inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości, koncentrującym się na Polsce i stolicach krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu prawie 30 lat działalności, GTC wybudował w Europie Środkowo-Wschodniej 78 nowoczesnych obiektów biurowych i handlowych o wysokim standardzie, o łącznej powierzchni 1,4 mln m kw. Obecnie GTC aktywnie zarządza portfelem nieruchomości komercyjnych, na który składa się 43 budynków komercyjnych oferujących ok. 754 tys. m kw. powierzchni biurowej i handlowej do wynajęcia w Polsce, Węgrzech, Bukareszcie, Belgradzie, Zagrzebiu i Sofii. Ponadto Grupa realizuje 440 tys. m kw. powierzchni komercyjnej w stolicach Europy Środkowo Wschodniej, z których ponad 33 tys. m kw. są w trakcie budowy. Akcje GTC S.A. notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu.